Da se primijetiti da se savremene generacije muslimana odlikuju izvanrednim nepoznavanjem svoje islamske historije. Istinitost ove konstatacije se nigdje tako ne ocituje kao na pitanju Palestine, Kudsa i Jevreja. Kada je u pitanju ova tematika, kod muslimana nailazimo na zbrku pojmova, ne samo kod obicnih ljudi, nego i kod onih koji sebe smatraju intelektualcima.
Godine 142. n.e. Terfulijan je raselio gotovo sve Jevreje, jedne je poslao na galije, a druge na Rajnu i od njih poticu evropski Jevreji zvani Aškenazi.
Od 70-te godine pa do 14. 05. 1948. godine, devetnaest posljednjih vjekova, ne postoji nikakva jevrejska država na tlu Palestine. Prvi dio ovog perioda Jerusalem je mijenjao vladare (Rim, Perzija, Bizant), da bi ga 638. godine zauzeli muslimani, a halifa Omer, r.a., ga licno preuzima od patrijarha Sofranija. Od tada, pa do 1918. godine, skoro 13. vjekova, Palestinom i Jerusalemom vladaju muslimani.
Da bi ostvarili svoje vjekovne snove, godine 1895. osnivaju cionisticku organizaciju, a njen osnivac je bio Teodor Hercl, u cijoj se knjizi "Jevrejska država", prvi put javlja ideja o jevrejskoj državi na tlu Palestine.
Nakon rata 1956. i 1967. godine, židovi dva puta proširuju Izrael otimanjem zemlje i protjerivanjem Palestinaca.
Od 1950. do 1963. godine u izraelsku privredu investirano je 900 miliona dolara stranog kapitala, uglavnom jevrejskog sa Zapada.
Mesdžidu-l-Aksa bol ummeta
Muhammed,s.a.v.s.,je u noci Isra'a prenesen iz Kabe do Mesdžidul-Aksaa, gdje je kao imam klanjao ostalim poslanicima. Nakon Poslanika,s.a.v.s., u ovom Mesdžidu su klanjali Omer,r.a., Ebu Ubejde i velikani od ashaba. Allah, ž.š., Kur'anu spominje vrijednost ovog mesdžida i okolne zemlje, pa kaže u suri El-Isra': "Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom casu noci preveo Svoga roba iz Mesdžidul-Harama do Mesdžidul-Aksaa, ciju smo okolinu blagoslovili, kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. - On, uistinu, sve cuje i sve vidi.". (Prijevod znacenja - El-Isra, 1.)
Danas ovaj mesdžid, nakon što mu je Allah, dž.š., Israom povratio svetost i ocistio ga, drže židovi, Allahovi neprijatelji i neprijatelji Islama, narod na kojem je Allahovo prokletstvo i srdžba do Sudnjeg dana.
Nakon govora o Svetoj zemlji i Palestini, Kur'an prelazi na govor o neredu koji ce židovi pociniti na zemlji, o njihovoj pretjeranoj oholosti i na kraju o njihovom uništenju, cijim bi uzrokom mogli biti muslimani.
Medu ovim mišljenjima postoji odredena kontradiktornost i ako tematski prostudiramo ove ajete, može se doci i do slijedecih rezultata. Ajeti koji govore o neredu kojeg ce židovi pociniti na Zemlji su objavljeni u Mekki i postavlja se pitanje, da li je se ovaj dogadaj desio prije objavljivanja ajeta ili ce se tek desiti?
Takoder su i Rimljani pod vodstvom imperatora Titusa 70. g. n.e. u prvom stoljecu prije Isaa, a.s., osvojili Palestinu, porušili hram u Jerusalemu i mnoge Jevreje pobili i porobili. Uzrok ovih progona i uništavanja je njihov loš odnos prema Allahovim naredbama i poslanicima koji su im slati. Zbog Allahove, dž.š., srdžbe koju su izazvali svojim nevjerstvom i odmetništvom, do Sudnjeg dana ce biti ponižavani i protjerivani. Kaže Uzvišeni: "I poniženje i bijeda na njih padoše i Allahovu srdžbu na sebe navukoše zato što u Allahove dokaze nisu vjerovali i što su ni krive ni dužne vjerovjesnike ubijali, zato što su neposlušni bili i što su sve granice zla prelazili.". (Prijevod znacenja - El-Bekare, 61.)
U drugom ajetu Allah, dž.š., kaže: "I Gospodar tvoj obznani da ce do Sudnjeg dana protiv njih slati one koji ce ih kažnjavati na najgori nacin.". (Prijevod znacenja - El-A'raf, 167)
Takoder iz Allahovih, dž.š., rijeci: "... poslacemo protiv vas robove Naše, silno mocne..." (Prijevod znacenja - El-Isra', 5.), zakljucujemo da su oni koji ce uništiti židove, vjernici iz ovog ummeta, jer je Allah, dž.š., rijec "robovi" pripisao Sebi, a to je pocast koju zaslužuju samo odani Allahovi robovi. Kaže Uzvišeni: "A robovi Milostivog su oni koji po Zemlji mirno hode.". (Prijevod znacenje - El-Furkan, 63.) Takoder Uzvišeni kaže: "Slavljen neka je Onaj koji je Svoga roba preveo...". (Prijevod znacenja - El-Isra', 1.) Ova pocast i svojstvo (robovi Naši) ne može se nikako pridodati niti Babiloncima, ni Rimljanima, jer su oni bili idolopoklonici, nego se odnosi na Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i ashabe, r.a., koji su, nakon kršenja ugovora od strane židova, protjerali sve židove iz Medine, Hajbera i Tejme. Plemeniti Kur'an opisuje ovo progonstvo židova u suri El-Hašr: "On je prilikom prvog progonstva iz domova njihovih protjerao one sljedbenike Knjige koji nisu vjerovali. Vi niste mislili da ce otici, a oni su mislili da ce ih utvrde njihove od Allahove kazne odbraniti, ali im je Allahova kazna došla odakle se nisu ni nadali i On je u srca njihova strah ulio, vlastitim rukama i rukama vjernika svoje domove su rušili. Zato uzmite iz toga pouku, o vi koji ste razumom odbareni.". (Prjevod znacenja - El-Hašr, 2.)
Nakon ovih dogadaja kur'anski ajeti pocinju govoriti o drugom neredu kojeg ce židovi pociniti. Kaže Uzvišeni: "Zatim cemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoci cemo vas imecima i sinovima i ucinit cemo vas brojnijim.". (Prijevod znacenja - El-Isra', 6.) Allah, dž.š., nas obavještava da ce židovima dati pobjedu nad onima koji su prvi put pregazili i osvojili njihovu zemlju. U ajetu je upotrijebljena rijec ''kerrete'', što znaci država i vlast. cinjenica je da židovi kroz historiju nikada nisu porazili Babilonce i imali državu, i vlast nad njima, a to se ne može ni ubuduce desiti, jer su Babilonci narod koji je u potpunosti nestao sa zemaljske kugle. Prema tome, možda je ispravnije da oni protiv kojih su židovi izvojevali pobjedu su muslimani ovog ummeta. Ovu tvrdnju mogu potvrditi dogadaji ovog vijeka, a to je stvaranje Izraela, okupiranje Palestine i Mesdžidul-Aksaa i vojne pobjede židova nad muslimanima, Arapima.
Dalje, u nastavku ajeta, kaže Allah, dž.š.: "... i pomoci cemo vas imecima i sinovima i ucinit cemo vas brojnijim.". Ovdje se namece pitanje; da li je Allah, dž.š., dao židovima imetak i sinove, prije ovog vremena, vremena u kojem židovi imaju državu, jaku privredu i veliki natalitet? Odgovor bi bio, jer otkako su židovi izazvali Allahovu srdžbu i prokletstvo, oni su u stalnoj patnji i iskušenjima. Prije Islama porazili su ih Babilonci i Rimljani, poslije, u vremenu Muhammeda, s.a.v.s., muslimani su ih protjerali sa Arapskog poluotoka, Evropljani su ih protjerali iz Španije i posljednji progoni su bili u Drugom svjetskom ratu, kada ih je Hitler porobljavao i proganjao. Sada židovi, ne samo u Palestini, nego u citavom svijetu, cine nered, cega smo svi svjedoci. Najvece patnje i torture trpe Palestinci, nad kojima se provodi genocid, kojeg historija ne pamti. Ubijaju se, proganjaju, oduzima im se imovina, ruše kuce na cijim se ruševinama grade nove za Jevreje koji se svakodnevno doseljavaju u Izrael. Godine 1969. zapalili su Mesdžidul-Aksa, prvu Kiblu muslimana i sveto mjesto Allahovo, dž.š. židovi, su takoder, planirali srušiti Mesdžidul-Aksa prije 2.000 godine, koja se, inace, poklapa sa tromilenijumskom godišnjicom podizanja Kudsa i osnivanja prve židovske kraljevine. Ovim spomenom se završava jedna epoha židovske historije, i po njihovom vjerovanju nastupa nova, koja sa sobom donosi radosnu vijest o židovskoj prevlasti i dominaciji. A sama prevlast nece imati nikakvog znacaja i vrijednosti ako se židovska kibla (Sulejmanov, a.s., hram) ne podigne na mjestu Mesdžidul-Aksaa.
Možda bi rušenje Mesdžidul-Aksaa bilo ulje na vatru i vjerovatno pocetak kraja i njih i njihove države. Allahovo, dž.š., obecanje ce se, bez sumnje, ispuniti. Kaže Uzvišeni: "A kada dode vrijeme druge prijetnje, poslacemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Mesdžid kao i prvi put ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.". (Prjevod znacenja - El-Isra', 7.) Allah, dž.š., u ovom ajetu najavljuje kraj njihove države i nereda koji cine na Zemlji. Gledajuci na sve okolnosti i dogadaje, ono o cemu nas Kur'an obavještava u prethodnom ajetu veoma je blizu. Takoder, i u sunnetu Allahovog Poslanika, s.a.v.s., nalazimo nagovještaj da ce se desiti borba (rat) izmedu muslimana i židova, u kojem ce židovi biti poraženi. Bilježi Buharija i Muslim hadis u kojem Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Nece nastupiti Sudnji dan sve dok se muslimani ne budu borili protiv židova. Muslimani ce ih ubijati, a svaki kamen i drvo ce govoriti, o muslimanu, o Allahov robe, ovo iza mene je židov, dodi pa ga ubij, osim drvo garkad, a ono je drvo židova.". Problem Palestine i Mesdžidul-Aksaa nije samo problem Arapa, nego svih muslimana. Zbog toga je dužnost svih muslimana da se spremaju za ovaj obracun, duhovno i materijalno, ali da vjeruju da je pobjeda samo od Allaha, i da ona dolazi, ako mi pomognemo Islam njegovim praktikovanjem.
Pa, uzmite pouku, vi, koji pamti imate.